24.02.2010

Sztuczka na dziś: Władca Ognia


Ostatnio Bob tłumaczył jak rozpalić ognisko z byle czego. Skoro podstawowy kurs mamy za sobą warto wykorzystać to w praktyce. Dlatego właśnie Sztuczka, która wynosi na wyżyny sztukę zabawy z ogniem oraz pozwoli zabłysnąć na rodzinnych przyjęciach.


Wymagania: Profesja Tropiciel, lub Pochodzenie Pustynia, lub suma umiejętności z pakietu Przetrwanie na 9+
Opis: Opowiadałem Ci już o Bobie, nie? Byliśmy raz w górach, leje do dwóch dni, mamy nocować na jakimś gołym pagórku, kupa kamieni, a wiało tak, że mało nie pospadaliśmy. Bob zabrał się za robienie ogniska. Zwariował, pomyślałem, nie ma szans i poszedłem spać. Obudził mnie zapach smażonych kiełbasek.
Działanie: Potrafisz rozpalić ognisko w deszczu, śniegu i zawiei. Podobno niektórzy robią to nawet na wodzie. Poza tym, jeśli chcesz możesz ukryć ognisko tak by nie było go widać z daleka i znasz się na rodzajach opału, które dymią mało, albo wcale, palą się długo, krótko dając więcej lub mniej żaru. Co chcesz. Nie muszę chyba wspominać, że robisz to bez zapałek czy zapalniczki. Pamiętaj jednak by mieć, choć skrawek suchej rozpałki (hubka, mech, papier, kora brzozowa itp.), drewno może być mokre, ale bez rozpałki nie odpalisz nawet peta.

- No fajna rzecz. Najbardziej podoba mi się ta opcja z dobieraniem drewna. Nie raz zdarzało się, że nie mogliśmy rozpalać ognia na misji w obawie, że wypatrzy nas przeciwnik. Jak bym wiedział wtedy jak ustawić ognisko żeby nie dymiło, to bym rozkazy porucznika wepchnął mu do gardła. A swoją drogą hasło "Sztuczka na dziś" znaczy, że będzie taki bonus codziennie?

Raczej nie Sierżancie, ale mam nadzieję, że częściej niż rzadziej. "Na dziś" znaczy raczej, że w tym dniu tylko ta będzie.

- No sprytnie, nie powiem.

1 komentarz:

  1. O, neuro-blog, fajnie. Zostajesz wpisany na listę obserwacyjną.
    Weźcie się z Bartoshem wpiszcie na agregator blogów - blogirpg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń